EA Controversy

Share this video on

What's Hot

What's New

Top Grossing

Top of the Chart

Recommend

There's a starman waiting in the sky : EA Sports. It's in the trash.

Zachary Rose : Game looks visually stunning. But it's all a fucking ruse.

xXSilentAgent47Xx : Same way Rockstar and Take-Two did with GTA Online and their future games and people keep buying it. They grind 24/7 for/Forced to give with the real money to buy the items to have in the game (last and current year updates prove it, mostly kids buy those Shark Cards). Especially when Take-Two took down the Open IV and striking/giving strike to people for RDR cutscenes on YT back in 2010 after game release, they're bad as EA.

Kanglar : This video has 142 dislikes so far (and yes, I am keeping track for legal reasons).

GRZ NGT : That guy who got threats? He is not an EA eployee. Which on its own drops the shadow on validity of those threats themselves

DammitSinged : Cant spell 'Steal' without EA.

Swifty Unknown : Isn't Battlefront 2 rated T for Teen? Weird how they're allowed to sell a game that is about gambling. [gam-bling] noun 1. the activity or practice of playing at a game of chance for money or other stakes. 2. the act or practice of risking the loss of something important by taking a chance or acting recklessly: 🤔

Paradox : Can't spell Cheapskates without EA.

stewievader : -600k and counting. Only EA could be hated enough to break the most downvoted comment record by 30 fold in under a day.

Paradox : The worst part about EA is that they aren't even trying to ATTEMPT to hide the microtransaction meta of their games. Play ANY EA game and it is as blantantly apparent as a hummingbird jizzing on your cornea that players who only spent 60 dollars buying the game are at more of a disadvantage than a quadriplegic spider in a shadow puppet competition. 90% of the games you, the "I'd like to keep my money, please" player will spend is more painful and sad than watching a schizophrenic bumblebee attempt to collect nectar. Some games like Overwatch which do have some microtransactions restrict it to cosmetic based items. But that isn't good enough for EA, as CEO Andrew Wilson drew on the EA brainstorming blackboard in precum "MAKE MICROTRANSACTIONS BENEFIT THE PLAYER!". That's right, for just 15 dollars you can get the exact same weapon as the stock but with a larger clip and more damage. It's about as disgusting as a snake attempting to anally vore itself. I apologize for the rant but these penny pinching chimps at companies like EA truly disgust me to the core and I would perhaps only blow air of my nose if I heard they were brutally mauled by the zombies known as the past 5 Madden NFL games.

CoolMoon : A fun game ruined by an awful company.

ZeLunatic : I've been boycotting EA for YEARS, since they killed Bullfrog, Westwood, Origin Systems, and a LOT of others. For YEARS any time i see the EA logo on a game, i stay miles away from it. I've been "voting with my wallet" for that damn long. Sadly it doesn't seem to matter. The only reason those assholes make money is because they market to kids who beg to their parents to get the game so they can be like any other kid in the school yard. That's who EA predates on. And for that reason it's still gonna sell millions of copies and nothing will change. And it's fucking making me sick.

J Penn : The original Battlefront 2 will always be the best

Salkrye : People still play EA games and expect a good experience?

Alex cmf : Just passing by to give an update to this situation: They cut down the prices by 75%. BUT they also cut the points rewards in game by 75% too and tought nobody would notice. That is a shitty response and also a shady scam.

Random Videos - Cr1TiKaL Full Streams : This is further proof that loot boxes ARE ruining video games even though they are technically "optional"

Jerard The Bacon : I do not play ea games

Papa John : just torrent it

Pulse : So what do we do, then? There has to be some way of convincing the mass audience not the buy this game.

qiuas150 : So everyone talking about "not buying EA games" are just bunch of liars? Hell nah!... I've been pirating their games for the last 10 years and I'm not regretting it :D

PlagueOfGripes : EA will do what all modern major companies do and go for an Outdated Outrage strategy. State you will 'make changes' so that it permeates search results with seemingly positive articles about EA being mindful of the customer. At the same time, they're then free to implement the monetization they were going to use the entire time, without actually changing anything. It's planned obsolescence for marketing - they're aware enough of the negative reception that they plan marketing deployments months in advance to not only counter them, but utilize them to increase sales.

CASH10K : When I sees Darth Vader in a match I’m gonna assume he is a no life loser because he has played constantly or he is a fag and bought loot boxes

VexedPersona : And it just came out that the person who said they got death threats from working at EA never actually worked at EA. So, there you go. EA is a shit company who lies to their customers on the daily.

The Kush Connoisseur : Gameplay recorded on an El Gato Potato?

PurplePrawn : Man, I'm really glad I don't like shooters or online multiplayer games in general. It means I don't have to give a single shit about any of this hahaha.

Apathy : "Man, nothing screams pride and accomplishment like buying your way to the top of a leaderboard in a video game." -god, 2017

Neair : too bad biggsean66 "dev writer" was a fake

BrainShartStudios : Apparently the " EA dev" that's been getting death threats doesn't actually work for EA at all and the death threats were fake.

Brian Lopez : Am I the only one that doesn't think it's not that big of a deal? It's like a shittier type of MMO but it's not the most shitty choice in a game recently

Batman : Remember when fully priced 60$ games didn't have Free to play based micro transactions? *Batman* remembers

Steve Ocean : Well, you were wrong (which does not mean EA is right), Heroes now cost 15000 instead of 60000 already. Gotta give them credit for "fixing" something that fast

PerniciousPotato : Im so pissed that EA bought respawn. Get ready for lootboxes in titanfall 3! YAY, THAT'S EXACTLY WHAT I WANTED

Martyrdomer : M' oney.

Phil Gamer : We all know people are still gonna buy the game anyways and then complain its an endless cycle.

Alexander Wayne : Not buying this shit. Shame that the core game looks really good.

Valheller : Atleast they gave us a new copy pasta. The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes. As for cost, we selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we're looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we'll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay. We appreciate the candid feedback, and the passion the community has put forth around the current topics here on Reddit, our forums and across numerous social media outlets. Our team will continue to make changes and monitor community feedback and update everyone as soon and as often as we can.

Ben Eckert : This is by far the best discussion of this topic that I have seen. Thank you for speaking about both sides of the issue.

Swifswaf : Pandemic's Battlefront 2 will always be the best.

Nevflinn : Turns out that Dev getting death threats wasn't a Dev and made the whole thing up. So the end of your video just got even less lenient for EA.

The Title But It's Not : I'd buy a Cr1tikal lootbox

Crade : Actually, BigSean is not confirmed to be an EA employee. After Journalists inquired, he locked down his account. It's very likely this is another PR strategy to get the heat off of them. What better way than to say "OH NO WE ARE GETTING DEATH THREATS :("

mike stoklasa huehue : Not p2w anymore

Silent. : They reduced the cost by 75%, after this backlash showing they do care about there players i understand your anger critical but they listened to the community after only hours of being out. This vid doesn't make any sense now

Weekly Sassuage : I cant believe capitalism is ruining gaming

Daddy Donald : They should call the controversy “Vadergate”

lolnoob95 : Wasn't the boycott kinda working since they removed the refund option?

Hall Network : Though I agree with this video I also have to say...nobody is FORCING anyone to buy microtranscations. Nobody is FORCING you to even buy the game. There are hundreds of games out there guys if you don't like it don't buy it. Me personally I don't give a shit about it. Black ops 3 for example half of the guns were only available through supply drops. Did I spend money on it? Nope. I played forever and save save and saved my tokens. Nobody forces yall to buy these things. Y'all are just being too lazy to play the hours and patiently wait to get whatcha want instead you bitch and complain about it even though you STILL play the game smh

XenoCard : EA Greed. It's in the wallet.

MrPwner911 : 6:00 fun fact: that wasn't an EA employee, but all the saps in MSM gobbled it up the like the trash it was.

Clorox Bleach : 360p club