When Someone Requests a Harmonica Song from a Guitar Player

Follow by Email
Facebook
Twitter
Instagram
When Someone Requests a Harmonica Song from a Guitar Player this is what you get. Not completely harmonica tune but definitely dominated by harmonica and piano. It was a Saturday night gig and I was entertaining my biggest crowd of the month. It was my second before last song of the night. One lady asked me if I have my harmonicas with me and if I would do any blues tunes. Clearly my entire one man band set up is based around guitar but sometimes I play harmonica and piano so I decided to give it try anyways. After searching for a quick inspiration I came up with what you see and hear in the video. this track is on Live Files Portfolio 31.0 🔊Listen to my music 🎤Spotify - https://goo.gl/3hYHvq 🎶Apple Music - https://goo.gl/67t7j4 🎧Amazon Music - https://amzn.to/2tdRHpu 🎼iTunes - https://goo.gl/jqMGGD 🎸Google Play - https://goo.gl/tsMq3W 🎚️Tidal - https://goo.gl/L3tkiG 📻Deezer - goo.gl/cEQN3b #dovydas 📽️Subscribe for more videos every week: https://www.youtube.com/dovydasmusic 🥇Become a member of this channel: https://www.youtube.com/channel/UCMuMtNL3bLLEJ__u0kuEb-A/join 🔥Shop everything from the gear that I use to my light up shoes: https://www.amazon.com/shop/dovydas

Comments

Tony Johnston : If someone asked you to kill a bear with your bare hands you would probably look it up on YouTube in 15 seconds and then BOOM. Dead bear 🐻

Condemned782 : "Does anybody watch Jablinski Games?" Lmfao

bryon29able : The things you do for your crowd is awesome

Kim Marcella : Omg I don't think that lady realized what she was about to witness! Your die hard fans like me were just holding on for the ride of our lives! Your harp playing is epic. Love me some bluesy Dovy!

Casper The Friendly Ghost : "I can do something" 😂😂New CD name. Love it!

Mark Cummings : I went to a harmonica gig but a guitar solo broke out.

yogizorch : Many a so-called musician could spend a month in the studio and not come up with anything nearly as good. Fantastic as always. Thank you.

pbnjshop : Dovydas, this is just outstanding. I've become a big fan of yours over the last few months since I discovered your videos. I've greatly enjoyed just about everything you do, but I really love the times I've seen you go bluesy. And man, did you ever go bluesy here. The harmonica, the vocal, the guitar--that dirty, filthy, *nasty* tone running through the middle of the song that peaks around 7:20 - 8:00, this performance just checked every box for me. Spectacular. I wish I could have seen it in person, but I'm so glad it's on YouTube and Spotify. To me, what you did here is the very best kind of live music.

Alden Fox : Either you’re cheating, or you’ve ascended beyond the human plane.

Jeffrey Ruark : This is my new favorite song, BTW I just had your new CD delivered today. Thanks for the signature on it, solid move!

Timothy Mason : Epic improv as always. Keep it up bro.

Rip : Really liked the editing bit at 1:41 lol

Mark T : One of the best blues improvs that I have seen! Good stuff!

partiid : Dude you are probably the most talented guy on youtube ever. I would love to see your gig some day.. Are you ever going to be in Europe somewhere? :D

Brian Prince : Great harp Mr Dovydas! Superb performance one of your best ever!!! Is it me or is this got stronger or deeper bass than other vids??

Phace 151 : I was just going to say the same thing someone else said. I think I'll make my own shirt.. 🎶🎹🎼 DOVYDAS "I CAN DO SOMETHING.." love you man

Flotorious : 7:43 not your typical drop! I love it! Also, can you do something with your didgeridoo? Y’know, something aboriginal like...🤣🤣🤣

Christopher Adams : Very nice bro. Love how you make it work everytime. Actually you always end up killing it and I mean that in a good way.

Steven Smith : Looks to me that you're more than just a guitar player add drummer piano and harmonica to the list

Bart Calder : Out of every thing you do, I love your improv, one man band music the most. This is where your Talent SHINES! My god,that was great.

MarvellousDriller Yop : "Can you do something with a carimba? Something Mexicanish...." "Yeah yeah... i think i got it" WHERE DO YOU EVEN PUT A CARIMBA FFS

kayakchrispy : You played the first chord on the piano and I had to like the video :)

Chris Biro : One of your best.

ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΛΑΜΠΡΙΑΝΙΔΗΣ : One of your top performance!

Sawyer Atkinson : You should cover the entire cowboy bebop ost

Wallace Trowell : Daaauuuum dude you blow me away with all that talent.

Phace 151 : Your solo concerts are magical and you match the skill of any musician who has ever lived. Tori Amos, Chopin, DOVYDAS

Pauline Follett : This one really raises the bar. Did not know that you could play harmonica. Well done.

Fish : Honestly I was not ready for you to start lighting the stage on fire with that harmonica. Give me that sub button and that bell NOW.

Kamal Trivedi : he's cheating, a human can't possibly be this talented

Karin Dittmar : I hope dovydas is saved through Jesus Christ.... Then we can hear him in heaven for eternity..... 😊

Ride2Live100 : why do you exceed expectations every damn time...

rian x : I think you're really talented ! All these Improv without knowing the actual songs are awesome Mad respect

Kiss Márton : just found you on yt a week ago and i can tell you, theres a growing camp of fans of yours in hungary already. is there something that youre not ready for?! #neverdislocated

Tim Schumm : My Boy Dovydas, super enjoyable as always!

TheBriantoons : Damn that was good. :)

Ben Cornelius : Santana, Vai, Hendrix, Halen, and Clapton.... you're up there my friend.

Hashtag_Shrekt : "I can do something..." t-shirt

sir lancelot : Dude ! You play the harp too ? damn :-)

Maximilien_438 : I reckon it's not easy to play harmonica with a big ass mic like the one in the video

Hisko 25 : Came for the epic guitar stuff but stayed for the harmonica blues! Awesome stuff man

Beth Lundquist : See yah at the crossroads! !

ZONKER : DAMN!!! WTF PLANET ARE YOU FROM, CAUSE YOU AIN'T FROM AROUND HERE! LOL! AWESOME BRO!!!

Aravind Shivakumar : Is there anything you can't do?

Damaygo : oh my he *IS* the chosen one

Eleven Days Back : Fuck yeah! That was awesome man. Love the confidence and execution brother! Cheers.

silbart1 : every time I watch one of your videos you simply amaze me. its a shame your not on the radio.

The Old Man : Excellent improv as expected... amazed at how quickly you throw these together and how you fearlessly dive in head first and always come out with something that sounds great... can't wait for the next video...😎🎸🥁🎹🔊🎶

SaGe OwL : Improving your editing i see :)