outside

Follow by Email
Facebook
Twitter
Instagram
http://billwurtz.com "outside" on itunes: https://itunes.apple.com/us/album/outside-single/id1290310820 spotify: https://play.spotify.com/artist/78cT0dM5Ivm722EP2sgfDh patreon: http://patreon.com/billwurtz donate money for some breakfasts: http://paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=VXTWA8CDYP4RJ twitter: http://twitter.com/billwurtz instagram: http://instagram.com/notbillwurtz soundcloud: http://soundcloud.com/billwurtz

Comments from Youtube

Mars Parker : "and they touched me in an interesting way" "And now I'm pregnant" "with aliens"

Joel Haggis : Is it just me or does bill sing a lot about not being able to go home?

Elemenopi : Bill wurtz. The man who got pregnant with aliens.

rogie fandino : I can’t go outside because *THE SUN IS A DEADLY LASER*

a degenerate weeb : This is the peak of human evolution.

Kaida B : HIS AESTHETIC IS LIKE 2001 ELECTRONICS ON DRUGS. iM INTO IT

Bassoonify : When my cat starts singing this to me that's how I can tell we've both had enough catnip

PAPYRUS & Datemate : "they touched me in an interesting way" hahaha that sounds funny out of context "and then i got pregnant with ALIENS" ....

Square : All these people trying to analyze bill wurtz.

RastaMihi : Man I just hate it when i go outside and I get pregnant with aliens.

Mr Disgusted : *I T S N O T F U N T H E R E*

Drew Vandeb : i think bill should be our new bob ross

Rebeckahsscanner : ● /|\ <---- Point on the doll where /\ the aliens touched you.

A guy who exists : Has anyone else noticed that many of Bill Wurtz's songs refrence changing your name?

a degenerate weeb : i'm going outside *out out* *out out* *out out* *out outside* *out* *out* i just picked up the *newspaper* said that *the wind blows* can't go back to where I come from cuz i'm not *welcome* and it's not *fun there* you know that i won't be *late* oh and i can't be saved i wanna go *outside* i wanna go *outside* i wanna go *outside* i wanna go *outside* spaceship came to take me away into the *moonlight* and they touched me in an *interesting way* and now i'm *pregnant* with *_aliens_* i'm gonna change my name oh it's a brand new *day* i wanna go *outside* i wanna go *outside* i wanna go *outside* i'm going *outside* i'm going *outside* *gonna go out and away from the lines* *and i'm outside* i just opened up a _new hotel_ on the _tundra_ just checked in and i _feel so swell_ cuz i'm *wealthy* and i'm a *billionaire* i'm gonna change my *ways* 0h and i'm leaving on a different *_plane_* i wanna go *outside* i wanna go *outside* i wanna go *outside* i wnna go *outside* *gonna go out and adjust my mind* *gonna go* downtown and arrest some *crime* and *i can't remember the reason why* but i'm *_outside_* *and i can't go if it don't feel right* no *i wont go if it's not my time* and i *still don't know* how to *say* *_"goodbye"_* but it's *all* *_right_* *cuz i'm* *_outside._*

G M : One in a billion this guy, hope he is ok and doing well

Avirat Thakor : Bill Wurtz is a very underrated artist.

Emory Vens : i'm starting to feel like maybe bill wurtz is asking for help v cryptically

Blue Bird : I noticed in alot of bills songs he makes reference to not being able to go home I wonder if this is indicative of his life (possibly referencing a bad situation or relationship with his family or childhood home) or if it's just a coincidence? Perhaps I'm looking to far into this

hmm yes interesting. : I love when bill wurtz posts. It touches me in an *_i n t e r e s t i n g_* way

HardCandi : Pubescent boys: *I wanna get inside*

halfeatenchip Yee : 1:09-1:17 you see Bill this is what happens when you go outside

Milo : Tbh the amount of work put into these and the quality of the editing is really impressive

GenVK : This is probably my favorite of your songs so far. Second place is "When I Get Older," and that's because this has such an interesting chord structure, and the melody is so damn catchy. Harmonies are really great to listen to. I just want to say thanks for making music that seems to make up for lack of lyrical narrative sense with a whole heaping of melodic, harmonic, and chordal lushness and beauty.

It's BeeRay : Bill Wurtz isn't on drugs, Drugs are on Bill Wurtz ...also... The sun is a deadly laser

Mari : "I wanna go outside" Something I will never say It's usually like a "eh, fine" or a mumbled "sure" because I don't wanna go outside but if I don't I'm literally nevER GOING TO GO OUTSIDE AND MY LIFE WILL JUST BE *COMPUTER SCREENS*

TechnoJon96 : Bill. I don't know why but your music just makes me feel so good. It's like a breath of fresh air in very clogged and very serious world. Thank you, & keep up the good work.

Benpai Botkin : 1:07 spaceship gettin a bit spicy there

Mikaela Saskia : This is such a bop

Samovar maker : I watch bill wurtz for the plot

James Grainger's ASMR Videos : Agoraphobia national anthem

Kingchris45o : Bill wurtz the science guy

Jamir Soup : It's 2019, and I can't believe I waited this long to hear this..that was delightful😌💖💖

djstevenoise : You are a beautiful human. Maybe too much for these dimensions

Skylar Von Schaf : This is giving me a 90’s educational video trying to be hip vibe

ShockwaveHD : the eccentric grooviness that radiates from this song is impressive

Drumtastic Vlogs : Now I'm wondering why these comments have so many likes? Maybe if I like my own I will start a trend!

Everett Dick : T H E S U N I S A D E A D L Y L A Z E R

ヘンダサンラクラン : Omg Bill Wurtz’ songs never fail to make me feel good inside

hmm yes interesting. : ***This story is extremely deep and quite concise.*** After reading the newspaper and learning of all the hardships man faces with the wind and conflicts of growing against how he was raised, he understands that his own humble abode is the best place to be, no one to judge you and he can have his own fun. After a while he gets weary of always being inside, so he wants to go outside but the thought touches him in an *_interesting_* way where he becomes pregnant from overthinking alien thoughts of wanting to go outside, -since he's been inside most of his life.- However, he eventually overcomes these feelings of fear, overjoyed by the brand new day, and steps foot outside. Once he finally bathes in the mystery of being outside he becomes a billionaire, opens his own hotel on the tundra, and changes his ways. He begins to *a s c e n d* towards a different plane of existence and is even more outside than he expected and integrates into society, adjusting his mind to the wavelength of the common downtown civilian and helps to arrest crime. As time goes by, although he forgets the reason why, he understands it was the right decision to go *outside,* attempting to make amends with those he left behind. But it's okay because now he's in a better place. Great piece of work. 10/10

Jack Speakman : the spaceship is my fav part

[Ocer//OcR] : BUT *_-THE SUN IS A DEADLY LAZER-_*

Chana Bronshteyn : Me: dozes off for a second "...and now I'm pregnant with aliens" Hold up

Hocus Pocus : I listen to Bill Wurtz for depression! I've been sadness free for 3 minutes and 27 seconds! *repeats song* I should go outside.

Cleveland Rock : Things Bill Wurtz wants: •to go outside •to be a movie star •to make longer videos Things Bill Wurtz does not want: •to go to school

IvwisBot : Bill wurtz found the meaning of life

Ice Gathalion : My extra ass when I leave the house

Clare Lake : So, in hundred/two hundred years, children will be analysing this instead of Shakespeare. #BillWurtzIsTheNewShakespeare

electric_hiccup 707 : "and it touched me in an interesting way" *LAW AND ORDER*